אזריה הורשע בהריגה • "גרסתו לא אמינה, המחבל מת מירי הנאשם"

אזריה לא ידע להסביר את התנהגותו. גם התנהגותו לאחר הירי לא עולה בקנה אחד עם טענתו שחש סכנה. היה מתחייב לפי טענתו שיזהיר את צוות התאג"ד שפינה הגופה
דוד קורצוייל 11 Comment on אזריה הורשע בהריגה • "גרסתו לא אמינה, המחבל מת מירי הנאשם"

השופטת: "הנאשם היה מודע לכך שהירי בראשו של המחבל נוטל חיים. נשמטה הקרקע תחת הטענה שהיה מת לפני הירי" • עימותים מחוץ לבית הדין • פרקליטי אזריה: הפריע לנו הצחקוק במהלך הקראת הכרעת הדין • גזר הדין המלא -בפנים

אלאור אזריה צילום: פלאש 90
אזריה לא ידע להסביר את התנהגותו. גם התנהגותו לאחר הירי לא עולה בקנה אחד עם טענתו שחש סכנה. היה מתחייב לפי טענתו שיזהיר את צוות התאג"ד שפינה הגופה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית הדין הצבאי התכנס היום בקריה בתל אביב להכריע את דינו של החייל היורה אלאור אזריה שמואשם בירי במחבל עצור בפורים אשתקד בחברון. הפרשה עוררה סערה ציבורית עזה שהדיה לא שככו גם קרוב לשנה אחרי האירוע.

פוליטיקאים רבים כבר העידו שלמרות ההרשעה הם יובילו מהלך של חנינה.

לחצו לקריאת הכרעת הדין

"אנו מרשיעים את הנאשם פה אחד בעבירה שעניינה הריגה ובהתנהגות שאינה הולמת בחוק השיפוט הצבאי" לשון ההחלטה.

"חזקה על השופטים להחליט באופן עצמאי", אמרה השופטת מאיה הלר שכבר דווחה על קידום מובטח "הנאשם ביצע את הירי בניגוד להוראות הפתיחה באש. המחבל לא היווה סכנה. הנאשם כפר בהאשמה נגדו וטען כי המחבל היווה סכנה. הוא טען כי הוא חשד באופן סובייקטיבי שקיימת סכנה מוחשית לו ולחבריו בעקבות חשש לסכין ולמטען. חששו הושפע מהעובדה שהייתה אמורה להתקיים עדלאידע במהלך היום. לטענת הנאשם צירוף כל העובדות הוביל אותו למסקנה אחת – שהמחבל נושא מטען נפץ. אין מחלוקת שהנאשם ירה מטווח קצר לאחר שכיוון את הנשק לראשו של המחבל ואין מחלוקת שיש בו כדי לסכן את חיי הזולת. הנאשם מודע לכך שהירי שביצע מנטרל. הנאשם ניסה לאחוז את החבל בשני קצותיו – מצד אחד טען שהמחבל זז ומצד שני טען שהוא כבר מת לפני שנורה על ידו"

"ערך הסרטונים שתיעדו את המקרה רב. הסרטונים קבילים כראיה. הסרטים מלמדים שהסכין הייתה במרחק של כמה מטרים מהמחבל כך שאין בסיס לטענת אזריה כי הסכין הייתה קרובה. במקום להתמודד עם תוכן הסרטונים שסותרים את טענתו הוא פתר את עצמו באמירה כי הוא לא מאמין לסרטונים. נוכח האמור, גרסתו של הנאשם בלתי מהימנה. הסרטונים מלמד עוד שהנאשם התנהל לאורך האירוע בשוויון נפש. הנאשם בירי פעל בצורה מחושבת. אזריה לא הרחיק אחרים ולא התריע בפני חבריו. לא ברור מדוע הנאשם הסיר את הקסדה שלו אם חשש ממטען חבלה כפי שטען. אזריה לא ידע להסביר את התנהגותו. גם התנהגותו לאחר הירי לא עולה בקנה אחד עם טענתו שחש סכנה. היה מתחייב לפי טענתו שיזהיר את צוות התאג"ד שפינה הגופה". לדבריה: הנאשם לא העלה לפני חברו רב"ט מסיקה את החשש מפני הסכין או המטען".

השופטים מתחו ביקורת קשה על הקצינים הבכירים לשעבר שהעידו לטובת אזריה, "הם לא מעודכנים".

בעקבות המחאה בסמוך לקריה בעקבות הכרעת הדין של החייל אליאור עזריה, הנוכחים במקום ירדו לרח' קפלן והרח' נחסם לתנועה. משטרת ישראל תאפשר מחאה אך לא תאפשר הפרה של החוק. המשטרה עצרה 2 חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי ברח' קפלן בת"א.

המשטרה עצרה שני חשודים נוספים ברח' קפלן בת"א. השניים הפרו את הסדר הציבורי ואחד החשודים נעצר גם בגין תקיפת שוטר.

פרקליטי החיל אמרו מחוץ לבית הדין: הכרעת הדין קשה. הפריע לנו הצחקוק במהלך הקראת הכרעת הדין. נלמד אותה וכפי הנראה נגיש ערעור. זה יום מצער. לדבריהם, הראיות בתיק מנוגדות להכרעת הדין הקשה.



11 תגובות

מיין תגובות
  1. 11

    השופטת הכי שמאלנית שיש בארץ

  2. 10

    הרמטכ" צריך להיות מפוטר לאלתר ואח"כ צריך גם ביבי לשקול התפטרותו

  3. 9

    מדינה חולה וחנוכה משמאלנים שונאי יהודים ודתיים

  4. 8

    הזוי פשוט הזוי מדינה הזויה שופטת הזויה צבא הזוי

  5. 6

    למה זה קרה הציבור צריך לצאת להפגין נגד המדינה המורשעת

  6. 5

    חייל הוא לא מלאך בגלל שהרג עוד פלסטיני שהם כידוע מהללים את המוות ומכניסים את עצמם בכחצריך לעשות לו משפט אני הייתי נותן לו צל"ש במקום יוצא מזה שבמלחמה ליפני שחייל יורה במישהוא הוא צריך לבדוק יכול להיות שהוא רץ עם סכין כדי להכין סלט או לפה עם שווארמה אז צריך להתקשר לעו"ד ולשופט ולשאול האם מותר לרות גועל נפש ושהחברי כנסת האמורים לעיל שיחנקו לאט לאט (הייתי רוצה שיהיה כזה מקרה בארה"ב או ברוסיה ולראות מה היו עושים שם(בטוח שהיו נותנים צל"ש))

  7. 4

    חבורה של מפגרים!!!!!!
    אם מחבל היה הורג חייל היו אומרים שהחייל מת קודם!
    מדינה מטומטמת!

  8. 3

    כל השמאלנים האלה אין להם טיפט בושה גם אם הרג במזיד הרי שהרג תת אדם חלאת אנושות

  9. 2

    יום עצוב מאוד ליהודים , אך יום שמח לשמואלנים !!
    המשפט נגד אלאור עזריה הוא משפט מכור ,
    שימו לב שכל השופטים שהשתתפו במשפט קודמו בתפקידהם בחודשים האחרונים !!
    קודמו בתפקידיהם …

  10. 1

    מסכן עזריה ומסכנה אמא שלו אחרי כל משפט היא מתאשפזת בבית חולים
    פשוט מדינה דוחה!!!